Monday, August 22, 2011

.::What are words::.

Assalamualaikum.

Well, Ramadhan semakin hampir melabuhkan tirainya. Apa khabar kita dan amalan?Masih ade masa dan ruang untuk kita perbaiki diri. Mari kita renung-renungkan, jangan sampai termenung. Hihi

Cakap pasal termenung, tadi adela jgk termenung. Nak ikutkan mmg banyak benda utk ditermenungkan. Tapi ada something yang keep lingering in my mind since this morning. Tak tahu kenape lately asyik nak emo, kalau tak emo, tacing-tacing. Tah ape yang sedih sangat pun entahlah. Sometimes even when we don't want to feel sad but the feeling just keep coming, rushing in our hearts and eventhough we try to hide and pretend as if everything's normal but there's always someone who never miss the drama we put on act. As for me, sometimes the person could be my mum or my dad. Sorok lah apepun, mesti kantoi ngn diorg. Kalau dah puas pujuk still tamo cite, diorang akn bwk kuar jenjalan. Baru-baru ni my mum bwk I kuar konon-kononnye nk bg happy balik lps seharian monyok. Dahtu dah dpt berhelai-helai baju baru, confirm lah happy, kan?
*sayang mama!*

But sometimes when the moment comes, when we are feeling down, all that we need is a little love and attention. Not present, no. Not something like that. There goes a saying, action speaks louder than words. True, undeniable. Tapi, TAPI..words have the power to destroy or heal. When words are true and kind, they lift us up. When words are lies and insensible and harsh, they drag us down. That's why I say, words can heal our hearts OR wound us deeply. 

Someone told me this morning, die seronok dpt tgk saye happy and senyum. Bknlah really tengok, sbb chat je pun. I didn't tell the person that I was actually feeling down, right at the moment. So we chatted for quite some time, die pun layan jela wlpn tah pape and mengarut je lebih. Wlpn still early in the morning, die pulak mmg slalu subuh2 hari after sahur and subuh prayer pi sambung tidoq, wlpn I keep membebel after berkali2 die kata ok bye nak tdo, tp die tunggu jgk. Haha padan muka. Just a simple nice yet merepek-ing chat, but I do realize then, that words really can heal.

If you read this, you should know, it might be nothing for you, but it meant a lot to me. Dari zaman sekola rendah, zaman hingusan lagi, wlpn kite ngengade cmni, wlpn kte byk sakitkan hati awk, wlpn kite slalu buat sombong malas topup malas reply sms awk, tp kte kisah tau klau awk terasa or majuk! Hee. And thanks for this too, I'll keep that in mind:

"...talking to you is like sweet dreams when i sleep, so don't wake me up, coz sweet dreams are hard to get..."






p/s entry ni buat I rindu kt all my besties!tak sabar nk naik sem^^


No comments:

Post a Comment